download
info@bolsjoj.nl 020 - 2012777

Stedenreis Vilnius & Riga 5 dagen

Vanaf € 590,-
  • Geweldige stedentrip!
  • Rechtstreekse vluchten met airBaltic
  • Ruimbagage inbegrepen
  • Transfer bij aankomst Vilnius
  • Verblijf in 3-sterrenhotels
  • Andere hotels, geen probleem!
  • Comfortabele hogesnelheidstrein
  • Verlengen in beide steden mogelijk
  • Doorreizen naar Tallinn of Helsinki
Bekijk data en prijzen

Ontdek Vilnius en Riga tijdens een leuke stedentrip! De hoofdsteden van de Batische Staten verschillen onderling aanzienlijk in historisch en cultureel opzicht. De eigen traditionele waarden en gebruiken zijn goed bewaard gebleven. Wat zij wel met elkaar gemeen hebben is een indrukwekkende geschiedenis welke terug te vinden is in het enorm aantal historische gebouwen en monumenten. Alle Baltische hoofdsteden hebben een oud gedeelte, dat ‘Oude Stad’ wordt genoemd, met tal van straatjes, pleintjes en hofjes. Het nieuwere gedeelte noemt men ‘centrum’. Hier vindt je doorgaans de grotere hotels, theaters, nachtclubs, disco’s, moderne winkels en markten.

Een leuke manier om de Baltische steden met elkaar te verbinden is door met lokale intercitybussen te reizen. Deze bussen zijn comfortabel en betrouwbaar. Alle bussen worden door ons vooraf gereserveerd en de buskaartjes worden in de hotels voor u klaargelegd.

U verblijft in Vilnius in Hotel Grata*** en in Riga in Hotel Hanza*** op basis van logies/ontbijt. Extra nachten kunnen worden bijgeboekt en tegen geringe meerkosten kan er voor andere hotels worden gekozen.

Vluchten met airBaltic in de V-klasse (goedkoopste toeristenklasse)

Dag 1 vertrek Amsterdam 10.20 uur, aankomst Vilnius 13.40 uur
Dag 5 vertrek Riga 17.00 uur, aankomst Amsterdam 18.20 uur
Vluchttijden zijn altijd onder voorbehoud.

Tijdverschil met Nederland

Litouwen + 1 uur
Letland + 1 uur

Reisroute per dag

Dag 1 Amsterdam-Vilnius
Dag 2 Vilnius
Dag 3 Vilnius-Riga
Dag 4 Riga
Dag 5 Riga-Amsterdam
Boek deze reis
Dag 1

Amsterdam-Vilnius

Vandaag vliegt u rechtstreeks met airBaltic van Amsterdam naar Vilnius. In de aankomsthal wordt u opgewacht door een chauffeur voor de transfer van de luchthaven naar uw hotel.

Dag 2

Vilnius

Gehele dag ter vrije besteding. Ondanks dat u in Vilnius makkelijk de weg zult vinden, bieden wij toch de mogelijkheid om onder leiding van een ervaren lokale Engelssprekende gids een stadswandeling te maken. De omschrijving van deze wandeling vindt u onder het tabblad Excursieprogramma.

Dag 3

Vilnius-Riga

Na het ontbijt dient u uw hotelkamer weer te verlaten. In de ochtend neemt u zelf een taxi vanaf het hotel naar het busstation. Hier neemt u de bus met gereserveerde zitplaatsen naar Riga. De reistijd bedraagt ca. 4 uur. Onderweg zal de buschauffeur een pauze houden. Vanaf het busstation neemt u zelf een taxi naar uw hotel.

Dag 4

Riga

Gehele dag ter vrije besteding. Riga is een makkelijke stad om zelf te ontdekken. Toch bieden wij u onder begeleidign van een lokale Engelssprekende gids een mooie stadswandleing aan. Een omschrijving van deze stadswandeling vindt u onder het tabblad Excursieprogramma.

Dag 5

Riga-Amsterdam

Na het ontbijt dient u uw hotelkamer weer vrij te geven. De bagage kan bij de receptie in bewaring worden gegeven. Ruim op tijd neemt u zelf een taxi vanaf het hotel naar de luchthaven. Vandaag vliegt u weer met een rechtstreekse vlucht van airBaltic terug naar Amsterdam. Wij bieden u de mogelijkheid uw verblijf in Riga te verlengen of door te reizen naar Tallinn.

Reisroute per dag

Dag 1 Amsterdam-Vilnius
Dag 2 Vilnius
Dag 3 Vilnius-Riga
Dag 4 Riga
Dag 5 Riga-Amsterdam
Boek deze reis

Wij bieden u een selectie interessante privé excursies aan. Deze excursies met Engelssprekende gidsen beginnen doorgaans ’s morgens om 10.00 uur. U wordt dan in de lobby van uw hotel opgehaald. Bij het reserveren van uw reis dient u al aan te geven of u een of meerdere excursies wilt bijboeken. Deze zijn niet later of ter plaatse bij te boeken en/of te wijzigen.

Bekijk hier onze excursies in Vilnius

Reisroute per dag

Dag 1 Amsterdam-Vilnius
Dag 2 Vilnius
Dag 3 Vilnius-Riga
Dag 4 Riga
Dag 5 Riga-Amsterdam
Boek deze reis

U verblijft tijdens deze reis in de hieronder genoemde hotels op basis van logies/ontbijt.

Hotel Grata*** in Vilnius

Dit bijzonder populaire hotel met 101 kamers werd in 1996 geopend. Het hotel is zeer modern en kleurrijk ingericht en wordt al jaren door dezelfde familie gemanaged. Het is één van de beste middenklasse hotels in de stad. De persoonlijke service is er zonder meer goed te noemen.

Ligging: het hotel ligt in een zeer rustige buurt niet ver van zowel het nieuwe centrum als de Oude Stad (ca.20 minuten lopen). Hier vindt u volop restaurants en winkels.

Faciliteiten: het personeel aan de receptie spreek goed Engels en regelt al uw gewenste excursies. Een gezellig café en het restaurant grenzen aan een serre, een ontmoetingsplaats voor jong en oud. Er is een klein rond binnenzwembad en een sauna. WiFi in het gehele hotel..

Hotelkamers: de hotelkamers zijn ruim en comfortabel ingericht. en beschikken allemaal over een tv, minibar en badkamer met douche en/of bad en toilet.


Hotel Hanza*** in Riga

Hotel Hanza is gehuisvest in een 100 jaar oud appartementengebouw. Het interieur is strak en modern met hier en daar nog sporen van het oude gebouw. Er hangt een gezellige sfeer in dit hotel mede dankzij het vriendelijke personeel.

Ligging: in een rustige wijk aan de andere kant van het treinstation. U moet onder het spoor door lopen om de Oude Stad te bereiken. De weg loop langs het busstation en de drukke stadsmarkt die op zich al een bezienswaardigheid is. Het hotel ligt op ongeveer 15 minuten lopen van het oude centrum.

Faciliteiten: in de hotellobby vindt u de receptie waar u alle informatie over de stad kunt krijgen. In het moderne restaurant ‘de Hansa Pub’ kunt u goed eten en een kopje koffie drinken. In het hele hotel heeft u WiFi-ontvangst.

Hotelkamers: de 80 hotelkamers zijn modern en stijlvol ingericht en de nette badkamers hebben een douche en/of bad en een toilet.

Andere hotels gewenst?

Tegen een toeslag kunt u in andere 3-sterrenhotels, 4- of 5-sterrenhotels verblijven.

Bekijk hier onze hotels in Vilnius

Reisroute per dag

Dag 1 Amsterdam-Vilnius
Dag 2 Vilnius
Dag 3 Vilnius-Riga
Dag 4 Riga
Dag 5 Riga-Amsterdam
Boek deze reis

Data

Vertrek dagelijks.

Prijzen

De vanaf prijs van deze reis bedraagt € 590, gebaseerd op een verblijf van 2 personen in een 2-persoonskamer in de goedkoopste periode. Alle genoemde prijzen zijn per persoon tenzij anders vermeld.

Reisvoorstel aanvragen

Vertrekdatum
Aantal personen
Kamertype
Uw gegevens
Uw naam
E-mailadres
(Mobiel) telefoonnummer

Inbegrepen:

  • vluchten met airBaltic in de V-klasse
  • luchthavenbelastingen (€ 160)
  • 1 stuk ruimbagage max. 23 kg (€ 70)
  • 2 x hotelovernachting in Hotel Grata
  • 2 x hotelovernachting in Hotel Hanza
  • 4 x ontbijt
  • transfer bij aankomst in Vilnius
  • busreis incl. klaarleggen kaartjes

Niet inbegrepen:

  • reserveringskosten € 35 per boeking
  • Calamiteitenfonds € 2,50 per boeking
  • SGR-bijdrage € 5

Toeslagen:

  • 1-persoonskamer € 125
  • meerkosten voorkeur hotels

Extra's:

  • transfer bij vertrek Riga v.a. € 70 per auto
  • excursies
  • verzekeringen

Reisroute per dag

Dag 1 Amsterdam-Vilnius
Dag 2 Vilnius
Dag 3 Vilnius-Riga
Dag 4 Riga
Dag 5 Riga-Amsterdam
Boek deze reis

Documenten

Alle 3 de Baltische Staten zijn lid van de EU. Voor een bezoek aan de Baltische Staten heeft u een geldig Nederlands paspoort of ID-kaart nodig. Voor andere nationaliteiten kunnen andere regels gelden. U dient dit zelf bij het desbetreffende consulaat na te vragen.

Ingevolge de Algemene Reisvoorwaarden is de reiziger zelf verantwoordelijk om bij vertrek en tijdens de reis in het bezit te zijn van alle benodigde reisdocumenten.

U heeft geen visum nodig voor de Baltische Staten..

Bij uw reisbescheiden treft u een reserveringsbevestiging aan van uw vlucht (E-ticket).
De op deze bevestiging vermelde vluchttijden zijn altijd onder voorbehoud.

Stoelreservering
Tegen betaling kunt u, vanaf 118 uur voor vertrek, een stoel reserveren via www.airbaltic.com. Vanaf 36 uur voor vertrek is een stoelreservering gratis. De computer wijst u deze dan automatisch, uit de overgebleven stoelen, aan. Wellicht niet naast elkaar. Het is niet mogelijk om voor ontvangst van de reisbescheiden het airBaltic-reserveringsnummer bij ons op te vragen.

Inchecken
Vanaf 36 uur voor vertrek kunt u online inchecken op www.airbaltic.com. Indien u op Schiphol wilt inchecken dan kunt u terecht bij de bemande balie van airBaltic,
(kosten € 35 per enkele reis).

Ruimbagage
De koffer (inbegrepen 1 stuk per persoon) mag max. 23 kg wegen (max. 100 x 50 x 80 cm) en geeft u af bij de BAGAGE DROP OFF.

Indien er IATA-vluchten voor u zijn geboekt (reizen gecombineerd met Rusland of Finland) en u heeft bij het reserveren geen koffer bijgeboekt dan kunt u dit alsnog doen tijdens het online inchecken. Deze dient u dan wel direct per credit card te voldoen.

Handbagage
Elke passagier mag 1 stuk handbagage meenemen (max. 55 x 40 x 23 cm) en een handtas of een laptoptas (max. 40 x 30 x 10 cm). Totaal gewicht max. 8 kg. Medicijnen kunt u het beste in de handbagage meenemen. Het is ten strengste verboden spuitbussen en/of scherpe voorwerpen, zoals scharen etc. in uw handbagage mee te nemen. Bij de handbagage-controle dient u alle vloeistoffen apart voor screening aan te bieden. De vloeistoffen die u meeneemt dienen in een hersluitbare doorzichtige plastic zak van max. 1 liter te zitten. Vloeistoffen en gels mogen alleen worden meegenomen in verpakkingen van maximaal 100 milliliter.

Wij raden u aan om minimaal 3 uur voor vertrek op Schiphol aanwezig te zijn vanwege de drukte en de extra veiligheidsmaatregelen (advies ANVR en luchtvaatmaatschappijen). Ongeacht de drukte zijn reizigers zelf verantwoordelijk om op tijd bij de Gate (het vliegtuig) te zijn.

Ieder land classificeert zijn hotels volgens nationale normen. De kamers en de dienstverlening in de diverse hotels kunnen van wisselende kwaliteit zijn. Zo kan het voorkomen dat u het een dagje zonder warm water of met troebel/bruin water moet stellen wegens onderhoudswerkzaamheden die door de gemeente worden uitgevoerd. Helaas kunnen wij u hiervan niet vooraf op de hoogte stellen. Mogen wij u erop attenderen dat een 3-sterrenhotel over het algemeen, net als in Nederland, een gewoon eenvoudig hotel is zonder enige luxe of bijzondere service. Ook onder de 4-sterrenhotels zijn veel prijsverschillen, dus kwaliteitsverschillen. Een 4-sterrenhotel wilt niet zeggen dat u in een luxe hotel verblijft.

Hotelkamers
Op de dag van aankomst kunt u doorgaans vanaf 14.00 uur uw hotelkamer betrekken en op de dag van vertrek dient u doorgaans uw kamer om 10.00 uur weer vrij te geven. Indien de terugreis of de voortzetting van de reis later op de dag plaatsvindt dan kan de bagage bij de hotelreceptie in bewaring worden gegeven. In de meeste hotels is dit gratis. De door ons gepubliceerde reizen zijn gebaseerd op een verblijf van 2 personen met ontbijt in standaard hotelkamers (zonder airco). Bijna alle 2-persoonskamers beschikken over 2 aparte bedden. Wij bieden in de meeste hotels de mogelijkheid om een 2-persoonskamer voor 3 personen te reserveren. Het gaat hierbij dan echt om een 2-persoonskamer waar een extra bed wordt bijgezet. Het derde bed is doorgaans een stretcher/vouwbed of slaapbank, in ieder geval geen volwaardig bed waardoor het iets kleiner en minder comfort kan hebben. Wij reserveren geen 3-persoonskamers. Met betrekking tot 1-persoonskamers willen wij meedelen dat deze vaak kleiner zijn dan 2-persoonskamers ondanks de toeslag die men ervoor dient te betalen. Indien u speciale wensen heeft omtrent uw hotelkamer dan kunt u de mogelijkheden en prijzen bij ons opvragen. De kamerprijzen kunnen in de periodes van beurzen en grote evenementen aanzienlijk oplopen.

Wij adviseren al onze gasten zo vroeg mogelijk te gaan ontbijten aangezien de meeste ontbijtzalen/restaurants te klein zijn voor het aantal hotelgasten waardoor de wachttijden behoorlijk kunnen oplopen. De faciliteiten van de door ons aangeboden hotels zijn niet altijd gratis voor hotelgasten. WiFi is niet altijd van goede kwaliteit. Sommige faciliteiten worden verhuurd aan derden. Zo kan het voorkomen dat u ter plaatse entree dient te betalen voor het gebruik van zwembad of fitnessruimte.

Wanneer u als individuele reiziger bij ons transfers, bussen of excursies heeft geboekt, dan ontvangt u hiervoor bij uw reisbescheiden een voucher. Hierop staat de benodigde informatie vermeld zoals waar en hoe laat u uw chauffeur of gids ontmoet of hoe laat u op een station dient te zijn voor uw geboekte busreis.

Eventuele wijzigingen
Onze dagprogramma’s zijn vrij gedetailleerd weergegeven om u een zo goed mogelijk beeld te geven van de geplande invulling van de reis. Toch zijn er factoren die invloed kunnen hebben op de uitvoering, zoals gewijzigde dienstregelingen, kapotte wegen, slecht weer of materiaalpech. Als bepaalde omstandigheden daartoe aanleiding geven, behouden wij ons nadrukkelijk het recht voor om - vooraf of ter plaatse - wijzigingen in route, dagindeling, overnachtingen, vervoer of excursies aan te brengen. Het kan ook voorkomen dat een museum of klooster voor een dag wordt gesloten in verband met renovatie of hoog bezoek. U kunt er in zo'n geval natuurlijk van op aan dat wij onze uiterste best doen om de kwaliteit en het karakter van de reis zoveel mogelijk te handhaven. Eventuele extra reis- en verblijfskosten die als gevolg van overmachtssituaties gemaakt worden, kunnen voor rekening van de deelnemers komen. Mocht een van de aangeboden accommodaties onverwachts niet akkoord komen, dan reserveren wij voor u een gelijkwaardige, alternatieve accommodatie. Voor excursies waar Bolsjoj c.q. onze lokale vertegenwoordiger niet in bemiddelt, dragen wij geen enkele verantwoordelijkheid. De vertrek- en aankomsttijden genoemd in onze programma's zijn altijd onder voorbehoud en kunnen tijdens het seizoen, ook nadat uw reservering reeds door ons is bevestigd, onaangekondigd gewijzigd worden.

Fooien
Aan het einde van een excursie is het doorgaans gebruikelijk dat de gids een fooitje ontvangen. Gemiddeld geven onze gasten per persoon zo’n € 5,00 per dag. Uiteraard is dit geheel vrijblijvend.

De Baltische Staten kennen, net als wij in Nederland, een mild klimaat. Vooral in de lente kan het behoorlijk nat zijn. In de zomer van mei tot half september kan het af en toe flink regenen en onweren. Zo snel als de plensbui komt is hij ook weer verdwenen en schijnt de zon weer. Rond 21-23 juni zijn de midzomernachten, tijd om een feestje te vieren. Het blijft dan zo'n beetje de hele nacht licht. Vanaf oktober beginnen de dagen weer korter te worden. In de winter ligt er vaak een flinke pak sneeuw. Aan de kust is het dan iets minder koud vanwege de Oostzee maar in het binnenland, zeker in Litouwen, kan het behoorlijk koud worden. We spreken hier over een Continentaal klimaat. De dagen zijn in de winter heel kort.

Tijdzones
Het is in de Baltische Staten zowel in de zomer als in de winter 1 uur later dan bij ons.

Litouwen 2024
01 januari Nieuwjaar
16 februari Onafhankelijkheidsdag
11 maart Herstel van de Onafhankelijkheid
31 maart Pasen
01 mei Dag van de Arbeid
19 mei Pinksteren
24 juni St. Jansfeest
15 augustus Maria-Hemelvaart
25 oktober Dag van de Grondwet
01 november Allerheiligen
23 november Dag van de Strijdkrachten
25 december Kerstmis

Letland 2024
01 januari Nieuwjaar
31 maart Pasen
01 mei Dag van de Arbeid
04 mei Herstel van de Onafhankelijkheid
19 mei Pinksteren
23 juni Dag van de Overwinning
24 juni St. Jansfeest
18 november Onafhankelijkheidsdag
25 december Kerstmis

Estland 2024
01 januari Nieuwjaar
24 februari Onafhankelijkheidsdag
31 maart Pasen
01 mei Dag van de Arbeid
19 mei Pinksteren
23 juni Dag van de Overwinning
24 juni St. Jansfeest
20 augustus Herstel van de Onafhankelijkheid
25 november Sint Catherina dag
25 december Kerstmis

Preferenties en essenties
Indien u bepaalde preferenties/voorkeuren tijdens uw reservering aan ons kenbaar maakt dan zullen wij deze op uw factuur vermelden. Wij zullen zoveel mogelijk rekening houden met uw wensen maar wij zijn daarbij afhankelijk van luchtvaart- en/of busmaatschappijen en natuurlijk hoteliers. Derhalve zijn preferenties altijd onder voorbehoud waaraan geen rechten kunnen worden verleend. Essenties, altijd alleen op medische gronden, worden per boeking bekeken en indien toegewezen op de factuur aan u bevestigd. Er kunnen kosten aan verbonden zijn.

Mobiliteit
De bestemmingen die wij aanbieden zijn niet of slecht toegankelijk voor rolstoelen en rollators. Niet alle hotels hebben liften en het kan voorkomen dat liftstoringen langer duren dan bij ons gebruikelijk is. Aanpassingen m.b.t. vluchten, vervoer, hotels en excursies kunnen enkel als preferentie worden aangegeven. Ook zijn de faciliteiten in openbare gebouwen, musea en in bussen/metro's minimaal aangepast. Als u niet goed ter been bent, dan is het raadzaam om goede begeleiding mee te nemen die u kan helpen waar nodig.

Valuta
Het betaalmiddel in de Baltische landen is de euro. Het beste kunt u gewoon met uw creditcard, bankpas met Maestro of cash betalen. Creditcards zoals Visa/Eurocard en American Express worden in de Baltische landen steeds meer geaccepteerd. In musea, kleinere winkeltjes en terrasjes kan doorgaans alleen met cash geld worden betaald.

Diverse Nederlandse banken hebben ter voorkoming van fraude blokkades ingevoerd waardoor u wellicht niet in het buitenland kunt pinnen. Neem vooraf uw reis contact op met uw bank om de eventuele blokkade op te laten heffen.

Meenemen / Voltage
Het is altijd raadzaam om een regenjas, paraplu en trui/vest mee te nemen. Mocht u iets zijn vergeten geen probleem, in de Baltische landen is werkelijk alles te koop. Voltage is net als bij ons 220 volt. Randaarde stekkers passen niet in het stopcontact, gewone stekkers wel.

Persoonlijke eigendommen welke achter zijn gelaten in vliegtuig, bus, hotel of schip kunnen nimmer door Bolsjoj Reizen worden nagezonden. U bent altijd zelf verantwoordelijk voor uw bagage, niet het hotelpersoneel, uw chauffeur of uw gids.

Maaltijden / Uit eten
Er zijn overal restaurants waar uiteenlopend van eenvoudig tot zeer goed kan worden gegeten. In alle restaurants heeft men Engelse menukaarten.

Openbaar vervoer / Taxi's
Bussen zijn in de grote steden van de Baltische landen het beste vervoermiddel. Men kent ook het fenomeen "snorder" dat net zo geaccepteerd is als de officiële taxi. Mocht u er gebruik van willen maken, dan hoeft u maar langs de kant van de weg te gaan staan en uw hand uit te steken en de eerste de beste auto stopt. Alvorens in te stappen is het natuurlijk van belang eerst te vragen of de chauffeur u wel naar de plaats van bestemming wilt vervoeren en hoeveel hij hiervoor vraagt.

Fotograferen
In de Baltische landen kunt u de mooiste plaatjes schieten. Officieel is het verboden om politie en militairen te fotograferen. In een paar musea mag alleen tegen betaling worden gefotografeerd. Let op: ook hier kunnen ruimtes zijn waar absoluut niet gefotografeerd mag worden of alleen zonder flits. Indien men zich hier niet aan houdt, zal men hierop direct worden aangesproken. De fotocamera kan zelfs worden ingenomen!

Telefoneren / WiFi
Het is geen probleem om vanuit de Baltische landen direct naar Nederland te bellen. De toegangscode voor Nederland is +31. In de meeste steden en vaak ook op het platteland kunt u gewoon uw mobiele telefoon gebruiken. De telefoonnummers van uw accommodaties ontvangt u bij uw reisbescheiden. Zowel in hotels als in restaurants en cafés heeft men gratis WiFi. Het bereik is in de Baltische landen doorgaans van iets mindere kwaliteit dan dat wij in Nederland gewend zijn.

Belangrijke nummers:
-Nederlandse Ambassade in Tallinn tel. +372-6-805500
-Nederlandse Ambassade in Riga tel. +371-7326147
-Nederlandse Ambassade in Vilnius tel. +370-5-2690072

Verzekeringen
U bent verplicht om een goede reisverzekering af te sluiten. Onze medewerkers adviseren u gaarne over de diverse mogelijkheden met betrekking tot een reisverzekering. Ook voor een annuleringsverzekering kunt u bij ons terecht.

Inentingen
Voor de corona regels van de diverse landen verwijzen wij graag naar de website van het Ministerie van Buitenlandse Zaken /WIJS OP REIS! De regels verschillen vaak per land en kunnen onaangekondigd door de landen zelf worden gewijzigd. Dit is geen reden tot kosteloos annuleren. Reizigers zijn zelf verantwoordelijk om de juiste maatregelen te treffen om zodoende voor of tijdens de reis niet voor verrassingen te komen staan. Wij adviseren al onze cliënten zich volledig te laten vaccineren inclusief boosters om zodoende problemen te voorkomen. Mocht u voor vertrek positief worden getest voor corona dan kunt u niet zo maar kosteloos annuleren. U kunt zich hiervoor wel verzekeren. Wij adviseren u contact op te nemen met uw reis- en/of annuleringsverzekering zodat zij u kunnen adviseren. Alle verzekeringsmaatschappijen hebben weer hun eigen regels.

Veiligheid
In de Baltische landen is het net zo veilig als in de rest van Europa. In de grotere steden zijn, zoals in alle grote steden van de wereld, wel zakkenrollers actief. Wij adviseren u om op drukke plaatsen, zoals bij oversteekplaatsen (zebrapaden), winkels, restaurants en op busstations, extra op uw spulletjes te letten. Neem altijd een kopie van uw paspoort mee op reis. Wij adviseren u geen waardevolle sieraden etc. mee te nemen. Overige waardevolle spullen kunt u in uw afsluitbare koffer in uw kamer bewaren. Foto/filmcamera’s kunt u uiteraard gewoon meenemen.

Een ander land, andere gewoonten
Een vakantie in het buitenland betekent andere mensen, een andere taal, een andere cultuur, ander eten en andere gewoonten. Kortom, het is niet zoals thuis. Dat is natuurlijk een van de leukere dingen van een vakantie in het buitenland, maar zeker ook iets om rekening mee te houden. Pas u daarom aan wanneer bepaalde zaken anders zijn dan u in Nederland gewend bent. De toeristische infrastructuur is in de landen die wij aanbieden nog in opbouw en door de aard van het land primitiever dan elders in West-Europa. Het kan bijvoorbeeld voorkomen dat men ter plaatse minder flexibel is dan dat wij graag zouden willen zien. Het aanpakken van problemen of andere zaken komen soms een beetje chaotisch over. Vluchtschema’s en treintijden kunnen worden gewijzigd of een hotelreservering wordt omgezet naar een ander, gelijkwaardig hotel, waardoor aanpassingen nodig zijn. Wij vragen u bij voorbaat om begrip te tonen voor eventuele onvolkomenheden, die niet aan ons of onze lokale vertegenwoordigers te wijten zijn maar inherent zijn aan de situatie ter plaatse. Speciaal voor reizen naar onze bestemmingen, landen waar grote maatschappelijke veranderingen plaatsvinden, dient u zich hiervan bewust te zijn bij het maken van uw reisplannen. Verder dient u te weten dat het niveau van onderhoud aan gebouwen (hotels/musea) minder is dan bij ons. Doorgaans wordt er door de lokale bevolking op verschillende bestemmingen weinig of geen Engels of Duits gesproken.

Onvolkomenheden
Bolsjoj Reizen is ervan overtuigd dat de aangeboden reizen van goede kwaliteit zijn. Mocht u desondanks onvolkomenheden of problemen tegenkomen, dan dient u deze onmiddellijk aan het verantwoordelijke gezag (hotelier/receptie/chauffeur/reisleiding) tijdens de reis kenbaar te maken. Zij zijn ter plaatse en kunnen problemen het snelst verhelpen. Indien een eventueel probleem niet naar wens of niet snel genoeg wordt opgelost, verzoeken wij u contact op te nemen met onze agent/vertegenwoordiger. Zowel onze agent als wijzelf beschikken over een noodnummer dat 24 uur per dag en 7 dagen per week bereikbaar is in het geval van nood of bij problemen. Mocht u daarna nog klachten hebben, dan kunt u deze binnen een termijn van 1 maand na afloop van de reis schriftelijk bij Bolsjoj Reizen indienen. Uw klacht kan alleen ontvankelijk worden verklaard als u deze ter plaatse bij de betreffende vertegenwoordiging kenbaar heeft gemaakt en hiervan een schriftelijke ontvangstbevestiging heeft ontvangen.

Reisroute per dag

Dag 1 Amsterdam-Vilnius
Dag 2 Vilnius
Dag 3 Vilnius-Riga
Dag 4 Riga
Dag 5 Riga-Amsterdam
Boek deze reis